lördag 3 maj 2014

Lugn lördag med ridning och barnstolsinköp

kollade lite på gruppen
 innan min
Lördagen började kvart i sex då liten ville gå upp och jag försökte påminna honom om att han lovat ta sovmorgon...Det funkade inte då han ansåg att det var ljust ute. Blev så att jag la mig i soffan och liten fick kolla på barnprogram.

Jag är så trött för tillfället samtidigt som jag inte kan sova en hel natt vilket är fett jobbigt. Matte kom upp vid halv tio och då var det dags för mig att klä på mig och dra till stallet. Blev en tuff, men bra markarbeteslektion idag och det var tydligen en försmak inför morgondagens hoppträning enligt vår ridlärare...

Väl hemma igen käkade vi lunch och slöade lite innan vi drog till babyproffsen för att fixa dagens mission. Widar har växt en del och hans bakåtvända bilbarnstol börjar bli alldeles för liten vilket personalen på Babyproffsen bekräftade. Widar var på ett gott humör och meddelade stolt att han behövde en större stol då han är en stor kille nu.

provning
mer provning













Tjejen som hjälpte oss prova ut modellerna kunde bara skratta och kalla honom för söt. Men han var verkligen samarbetsvillig vilket inte är det vanliga för honom när man är i en affär och ska prova något.

Men det blev bra och efter en stund kunde vi köpa och montera in en Mini cosi framåtvänd bilbarnstol och då hade Widar konstaterat att den här blir bra, den här borde vi köpa....tossungen!

Så nu har vi gått igenom hur den funkar och att Widar inte på några som helst villkor får knäppa av sig bilbältet när bilen rullar. Vi har haft Mini cosi hela tiden innan och varit väldigt nöjda så hela familjen var nöjda med modellen. Att det dessutom visade sig vara specialpris på den idag var inte heller fel.

han ser inte så glad ut här,
 men det var han!
Idag hann Matte och Widar med att klippa sig så nu har jag två väldigt korthåriga killar här hemma. Widar ser verkligen äldre ut när lockarna trillar av. Men han får välja själv och idag ville han ha kort hår som pappa och dessutom lite röd färg i luggen.

Sist ville han ha långt hår så då blev det ingen klippning. Personligen så gillar jag när han har långt och en massa lockar, men han får välja själv och då tycks det bli kort varannan gång vi går till frissan. Måste göra nåt åt mitt egna hår också, funderar på att boka tid på Göteborgs frisörskola, de har ju bra priser även om det tar tid att fixa till sig där.

den här ville jag köpa, men fick inget
medhåll av sonen.....
Nåja, det får bli en annan dag. Ska försöka sova snart, maxa nattmedicinen och förhoppningsvis vakna utvilad och hyggligt huvudvärksfri imorgon. Ser fram emot hoppträningen med nervös förväntan! Sedan ska vi ev dra till Liseberg för lite karusellpremiär! I övrigt blir det lugnt, min ork är rätt minimal och livslusten lika så. Bra att då ha fokus på bra saker!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar