söndag 18 maj 2014

home sweet home

Hemma efter två timmars ridning, en snabb dusch och elva timmars fältjobb i ett soligt Göteborg med en massa springande löpare som tog sig igenom Göteborgsvarvet. Känner av att jag sovit alldeles för lite, kroppen blir liksom alldeles darrig och det är svårt att komma ner i ett läge där jag kan gå och lägga mig. Men det har varit en ok dag och kväll/natt.

Var helt slut men galet nöjd efter dagens hopplektioner på Lyrik och sedan Cirona. Men att rida i två timmar och hoppa i värmen var en pärs. Var helt slut efteråt. Red först Lyrik där man får driva som attan och sedan Cirona som är 1,76 i manken, stor och med en förkärlek till att bocka. Höll på att åka av när hon bockade i början av lektionen, var inte alls beredd på det. Sedan gick det bättre och bättre, har ju aldrig ridit henne förut så det var en utmaning att ställa om.

Men jag älskar verkligen att rida och imorgon söndag, eller ja om 12 timmar så tränar jag hoppning på fullblodet Molly. Men det är verkligen så att jag måste träna core och det får bli en mission medan ridskolan har sommaruppehåll för det håller inte att jag tappar sitsen. Så fort man tappar sitsen eller inte orkar att hålla ihop hästen så tappar man ju hela grejen. Blir galen för jag vet ju hur det ska vara och hur det ska kännas, men kroppen är inte riktigt där.

Efter båda lektionerna blev det fullt ös hem och duscha och sen köra till jobbet dit jag kom exakt på minuten! Så uppvarvad kom jag dit och uppvarvningen höll i sig under arbetspasset. Vi har sett mycket av Göteborg idag och det är så stora kontraster mellan de som har väldigt mycket och de som inget alls har. Ibland kan vi bidra till något vettigt och bra, andra gånger når vi inte fram eller så kan vi inte ge det personen vill. Det är ett märkligt, komplext, svårt, intressant, givande jobb och det väcker många tankar.

Nu är jag hemma i nedsläckt lägenhet där de mina sover och jag varvar ner med lite tid framför tv:n och datorn. Om några timmar kommer Widar att vakna och under förmiddagen ska vi springa Mini Göteborgsvarvet innan jag drar till stallet. Kommer bli en fin dag tror jag. Måste bara sova lite först!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar