lördag 14 maj 2011

Fy fan, försäkringskassan bränner pengar i Las vegas och tjafsar med mig och andra om sjukpenning

Läste den här artikeln på aftonbladet där det berättas att försäkringskassans personal åkt till Las vegas för kompetenshöjande utbildning för 112 000 kr. Reportern frågar en av deltagarna;
"

Resan kostade över 100 000 kronor, var det värt priset?
– Ja, jo, det tycker jag nog.

Vad lärde ni er?
– Ja, vi lärde oss mycket, men exakt vad kan jag inte riktigt sammanfatta. Vi var sju deltagare och samtliga har olika intressen. "

Fy fan säger jag bara! Kom de ihåg att det är skattepengar de håller på med?

5 kommentarer:

  1. Tja, Caesars Palace kostar typ 740:- per natt. (Kolla på Hotels.com)

    SvaraRadera
  2. Är du så säker på att detta är ett felaktigt sätt att hantera skattepengar på?

    Ingen ska jagas av FK av fel orsak, men dom ska se till att pengar inte betalas på fel grunder.

    SvaraRadera
  3. Vad försäkringskassans anställda går för utbildningar har ju inte ett smack med ersättningsnivåer till sjuka att göra...

    http://svavavalkyrie.wordpress.com/2011/05/16/las-vegas-forsakringskassan-och-aftonbladet/

    SvaraRadera
  4. förvisso svavavalkyrie, men det är fortfarande skattepengar och det känns tämligen meningslöst om man inte ens kan redogöra för vad man lärt sig och nog torde det finnas en del annat att lägga pengarna på och snackar vi kompetensuitveckling och det kontot så vet jag av folk som jobbar där att de själva behöver komptenshöjande utbildningar och stöd i sitt arbete och där räcker 112000 rätt långt!

    SvaraRadera