tisdag 25 januari 2011

1a och 2a Mosboken

Dessa böcker dominerar numera vår vardag. Det mixas. puréas, blandas, testas i gott hopp att Widar ska äta och må bra. Tyvärr så fattar han inte våra ansträngningar. Varje ny rätt möts av skeppsism och ett hulkande som varnar för kräkningar. Vårt knep är att kamouflera det med katrinplommon eller annan fruktpuré...

Idag hade vi tex lax med grönsaker och på varje sked en klick katrinplommon, smaklig spis. Elelr varför inte ärtor och broccoli med katrinplommon?Eller nudlar med skinka och gissa..Katrinplommon... Tror det är något fel på Widars smaklökar. Nä, då, riktigt så illa är det inte, men vi jobbar på det och det som inte går ner på egen hand går ner med hjälp av katrinplommon. Personligen tycker jag katrinplommon är något av det äckligaste som finns...

Men det jag skulle säga är att det finns en massa enkla och bra recept i Mosboken och det är rätt smidigt att fixa eget käk. Dock kör vi burkar när vi är ute på dagarna än så länge.

2 kommentarer:

  1. Kan inte hjälpa men tänker på din totaldiss av Mattes hejdå till mig ikväll i telefon :D Jag tyckte han var fyndig när han svarade Göteborg ialla fall :)

    SvaraRadera
  2. *s* det kan jag hålla med om, det var bara det att det lät så skoj...hejhej med ljus röst *s*

    SvaraRadera