måndag 31 januari 2011

Måndag och snö


Hur kul är det att läsa att Widars farbror och hans tjej solar och myser på Koh Lipe medan det snöar utanför fönstret i Göteborg? Inte säger jag, INTE! Snart ska jag dessutom köra till Floda och hälsa på en kompis med två småttingar. Widar får stanna hemma och kurera sig så han inte smittar ner dem.

Han och Matte sover förmiddag just nu och jag har också sovit i natt. Drygt fyra timmar i ett sträck lyckades jag med och sedan har jag vaknat, slumrat och vaknat a la Widar under morgonen. Otroligt mycket sömn för att vara jag. En bidragande orsak är nog att Widar inte skrikit hela natten trots förkylningen.

Vi köpte Nezeril nässpray till spädbarn igår, använde det i natt under stora protester och det verkar ha hjälpt Widar lite. Näsdropparna innebär totalt kaos och det är oklart hur mycket han får i näsan då. Minns själv hur hemskt det var, hatade hur det rann ner i halsen. Tog många år innan jag använde näsdroppar som vuxen och vågade pröva nässpray för jag trodde det var som näsdroppar. Trauma mina vänner, trauma! Idag har jag ett bättre förhållande till nässpray och förhoppningsvis blir det så för Widar med =)!

Idag blir det som sagt fikamys i Floda, blev lite fotosugen så jag tar med kameran. Sedan ska jag jaga FK och mysa med Matte och Widar. Blir lugnt. För en liten stund, just nu så känner jag mig nästan pigg i huvudet...skumt. Ny känsla. Hoppas det håller i sig. Har ju faktiskt sovit lite!=) Ändå trött, men ja en liten annan känsla kanske =)

Vill att vintern ska ta slut!!!

2 kommentarer:

  1. Jätteroligt att höra att du kände dig lite piggare, Bea! Hoppas att det har hängt i hela dagen! Kram!

    SvaraRadera
  2. det har inte hängt i, men det övergick i trötthet och lättnad efter samtalet med fk. ha det gott kramar

    SvaraRadera