onsdag 26 januari 2011

ok, idag blossar hat och ilska

Har ett skithumör och taskigt mående idag. Inget bra sällskap varken till syrran eller Widar som dessutom roar sig med att blänga och skrika åt mig. Antar att dåligt humör smittar, fast ibland flinar han gott åt oss! I övrigt hatar jag myndigheter, livet, alla förbannade nötter som går ivägen för barnvagnen, är ohjälpsamma, knuffar undan mig för att komma snabbare ombord på spårvagnen, idioter som påstår att en 13-årig flicka inte gör tillräckligt med motstånd för att man ska kunna döma 16-åringen för våldtäkt, vart är vårt samhälle på väg egentligen?! Blir bara trött och arg på den här världen.

På hemvägen är humöret uruselt, Widar vaknar strax innan vi går på spårvagnen och gallskriker, en kärring muttrar åt mig, en gubbe tränger sig och en idiot vägrar flytta på sig från barnvagnsplatsen. Kan säga att jag sa några mindre trevliga ord till vederbörande och sätter mig sen trött med en skrikande Widar.

Är så trött och ur led att när en kille kostar på sig att säga nåt snällt till Widar och snälla ord till mig håller jag på att börja lipa. Tror fan att han gav den trötta mamman en komplimang, kanske hade han synfel. Labil, jag? Inte alls... Ronja var ju med och passade Widar hela dagen, men hon hade några ärenden att fixa på vägen hem annars hade hon fått svära åt alla puckon.

Ikväll ska jag gå och se Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva på Stadsteatern med en kompis, tror den kommer passa mitt humör ypperligt. Sedan kanske jag kan uppskatta min egen värld lite och få lite perspektiv på saker och ting. Idag är en skitdag, förhoppningsvis blir det bättre imorgon. Vem vet? Suck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar