onsdag 19 januari 2011

Onsdagen med en stående bebis

Så går dagen. Widar har mest busat med farfar, hans nya grej är att stå vid vardagsrumsbordet och jaga en boll alternativt slå handen i bordet. Men fattar ni, han står själv, vi är bara med och håller om han håller på att ramla. Lilla tossen. Det går även att komma upp i kryp position från liggande och sittande, men han vill helst dra sig upp och stå och försöka gå. Just nu får han sjukt mycket uppmärksamhet, alla busar med Widar och han älskar det!

Jag var nere på stan en stund och bytte lite kläder som Widar fått av farmor. Några av plaggen fick bli en storlek större, några får vara kvar i storlek 74 så han kan ha det nu. Är toppen med nya kläder, det värsta är att jag hela tiden hittar nya fina saker till Widar, men jag kan ju inte dränka honom i kläder. Dessutom är han så lång att han inte kan ha de minsta söta kläderna så nu är det tuff grabb som gäller, eller nåt! Pojkkläder tycks vara väldigt enkelspåriga, det är ju iofs tjejkläderna också...

Sedan åkte Widar, Tony och Matte och ekiperade Matte inför företagsfesten på fredag. Är synnerligen viktigt med klädkod och allt så Matte kom hem med en svart kostym och ny skjorta och han blev riktigt stilig. Ni får se på fre! Tyvärr är det ingen fest som respektive får vara med på så ni kan ge er på att jag muttrar, ska tydligen bli väldans flott. Jag vill också dricka champagne och äta en flott middag!

Resten av kvällen har varit lugn. Widar har skitkul med farfar och jag och Matte fixar med lite annat. Dessutom har vi avnjutit Mattes hemlagade boeuf bourguignon, han är grym på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar