söndag 30 januari 2011

Baksmälla

Ja, inte av alkohol, vi drack bara cola och Fanta igår, men herregud. Widar sov ju 20 min när vi åkte dit vid halv sex och tjugo minuter hem vid kvart i tio i går kväll. Sedan hade han sovit dåligt under eftermiddagen så han var ju trött när vi kom hem.

Men han vägrade somna igen trots mat, blöja, vyssjande och mys. Efter en timmes joller och Widarsnack så blev det 1½ tim gallskrik. Sedan var det gnäll, skrik och sovande i 10 minuters intervaller till fem i morse och efter det vakna, gny och skrika av och till till vi gick upp halv åtta. Då var alla tre helt slut och nu har Widar äntligen somnat om. Matte har sovit lite mer så han är och skjutsar partyfolket till Jonsered så de kan städa. Syrran var hemma fem i natt så det var en rejäl fest.

Men jag känner mig nästan som om jag hade baksmälla, en sådan skitnatt. Stackars Widar, busade järnet på kvällen och sedan en natt fylld med skrik och tårar....Jag har sådan huvudvärk och det är oklart om Widar eventuellt har en förkylning på gång...igen....

Ute är det sol och tre minus och om några timmar åker syrran hem. Matte ska vara pappaledig en massa i veckan så det blir bra för oss alla tre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar