söndag 30 januari 2011

Söndagen blev lugn

Widar i dagens
outfit

Ronja och Widar

Widar har en ny kompis,
Vincent. Han har legat i mjukishörnan
länge, men nu är han spännande

Ronja kollar FB så klart

Widar gillar att bläddra,
gärna i HM och mammas
tidningar, prassla, riva mm

Tårtkalas när Josse, Björn
och Jojje kom förbi.
Tårtan från igår. Den var grymt god!

Björn å Josse

Jojje och Matte

Brorsan funderar, på
vad är oklart












Widar busade trots
förkylning


Blev en lugn söndag vilket behövdes med en ledsen kinkig och snuvig bebis som mest ville vara nära. Han dreglar asmycket också och det känns som att tand nr två kan komma snart. På kvällen kom "ungdomarna" (haha) och med sig hade de tårta från igår så det blev fika och snack plus att vi kollade på korten från igår. De var lite slitna efter festen som höll på till morgonen och dagens städning. Arma krakar (haha). Påminde dem glatt om att de borde orka festa hela helgen unga som de är samt att de inte blir yngre. (skadeglädjen är den enda sanna glädjen).

Var iallafall jättekul att de tyckte att det fanns bra kort för jag var inte helt nöjd. men har kollat upp fotokurser som jag och Matte kan gå. Är väldigt kul ju. Men jag har svårt att fixa det när jag inte mår helt ok. Sedan ser man ju en enorm skillnad mellan systemkameran och den lilla kameran som vi tog dagens kort med. Går ju inte att jämföra.

Ronja åkte hem vid lunch så nu är det väldigt tomt. Har varit så bra dagar med henne så det är trist att det är slut. Samtidigt är det skönt att det bara är Matte, jag och Widar nu. Matte är pappaledig så det blir bra. Särskilt som Widar inte är helt kry och vaknar hela tiden och skriker som nu ikväll. Han är så trött stackarn och snuvig. Jag blir mest knasig på mig själv, vill orka, fixa osv, men så kommer det stunder när jag inte står ut. Men men det ska bli bättre och imorgon ska jag ringa FK och kolla om de snackat med min läkare, vem vet, kanske får jag pengar nån dag! Just nu hoppas jag bara att Widar ska sova mer än 15 min mellan gångerna han vaknar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar