torsdag 20 januari 2011

hur börjar vår dag?

Widar vaknade och skrek strax efter fyra, jag somnade vid tre...Mat och alla somnar om. Sedan är det vakna och somna om i ett par timmar innan Matte går till jobbet och Widar och jag sover 20 min till. Sedan gallskrik och bebis är akut aggressivt hungrig. Detta ökar i styrka under tiden som han sitter i stolen och jag fixar gröt. Matning som innebär gröt och blåbär över hela Widar och stolen...

busförsök. och nä, det ska
inte hänga hjärtan i
lampan, det e bara en
tillfällig grej
Samtidigt sitter han och gör ner blöjan med nummer 2 och ser mäkta nöjd ut. Kan säga att det luktar hiskeligt när han börjat äta mat...Tycker han borde gå på toan, men han stirrar bar och flinar när jag säger det. Han vet väl att vi kommer byta blöjor ett par år till. Kinkandet och skrikandet tilltar och vi gör ett försök på lekmattan och väcker farfar Tonny.

När Tonny är uppe så tar han över och kämpar med att busa med en morgonsur bebis medan jag dricker lite frukost. Där är vi nu och snart ska Widar ta en förmiddagslur om det går och sedan kanske hans humör kan stråla i kapp med solen som vi ser genom fönstret.

Kan säga att vi är sjukt avis på Henka och Anna som är i Thailand sedan ett dygn...Ute är det sol, is och minus sex grader..fy 17!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar