lördag 22 januari 2011

Möt familjen Kinkis efter en skriknatt

Inte en glad bebis

Ja så kan man säga. 2 tim skriket under kvällen var inte det enda. Det var orolig sömn med ständiga uppvaknanden och skrik och halv fyra så brast det trots mat nån timme tidigare. Widar freakade ur och gallskrek. Kul för Matte som varit på festligheter och började få huvudvärk. (skadeglädje, jag hade också velat gå på fancyfest!)


Familjen Kinkis i ett svagt
leende ögonblick
För egen del så kände jag klar migränvarning när allt äntligen lugnade ner sig fram på morgonen. Vi hittar ingen annan orsak än en eventuell tand som är på väg fram i nederkäken samt ev förkylningsbus i kroppen. Idag syns fortfarande inte tanden helt, men vi har en kinkig trött bebis och trötta föräldrar. Mr Kinkis i sitt essä, det gnälls över leksaker, över att byta blöja, över att behöva äta, över att vara på golvet, över att inte få stå upp hela tiden, ja över allt ni kan tänka er. Anar att Mr Kinkis kommer få träffa Pappa Kinkis och Mamma Kinkis också idag, det smittar ju...

Jag somnade halv sju och lite efter åtta så ville Widar ha käk. Skulle ha tränat med på Friskis med en annan mamma idag, men fick ställa in. Huvudet skrek Imigran (migränmedicin) annars tar jag över....Härligt efter som den förbannade solen lyser in och förstärks av snöresterna och jag är LJUSKÄNSLIG! Nåja, det är lite bättre nu, men långt ifrån bra. Nåja, Matte får ta Widar på promis, jag stannar nog här. Blir inte mycket data idag...jobbigt för skallen.

Hoppas ni har en go dag sötisar, jag hade gärna låtit lördagen försvinna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar