torsdag 27 januari 2011

Det rör på sig...

Så sa kvinnan på Försäkringskassan när jag slutligen kom fram och fick tala med någon. Förklarade vem jag var och att jag undrade vad som händer.
-Har det pågått sedan 24 september sa du? frågade hon.
-Ja
-Och du har inte fått något beslut ännu?
-Nä
-Det låter ju tokigt...
-Ja
-Vänta ska jag kolla...
Jo, men nu rör det sig ser du...
-Jaså
-Ja, idag har handläggaren ringt två samtal, ett till din läkare och bokat in tfn tid och ett till din arbetsgivare. Det står att din läkare försökt att nå dem...
-Står det saker i min akt nu alltså?
-Ja det gör det
-Ja, för det har de ju sagt att det inte gjort innan...
-Jaha vad konstigt, men nu är det på gång iallafall så ring på måndag så får du se vad som hänt.
-Står det något om eventuellt beslut? Jag borde väl få beslut snart?
-Ja, troligen avslag...men det vet man ju inte. 


Så det rör på sig, efter 4 (!) månader så får jag alltså veta att det rör på sig...Ja, jisses och troligen avslag...
Jag fattar inte hur jag ska orka med det här. Kan säga att luften gick ur mig lite igen, samtidigt så var det ju kul att höra att någon gör något eller vad man nu ska säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar