tisdag 4 januari 2011

Jag fattar att det kan bli våld i tvättstugan

Jag blir fan galen. Här har man bokat tvättid och tvättar sina första maskiner och ska hänga upp sin tvätt och naturligtvis hänger det tvätt i torkrummet. Flera linor fulla med tvätt, underkläder och skit. Ja, jag vet, det är helt ok att ha tvätten i torkrummet över natten, det är vi många som gör anledning kommer längre ner eftersom jag är fu-ing förbannad på det med.

Iallafall där står jag och jag behöver bara se på de fula underkläderna för att veta vilken puckogranne det är som inte tagit bort sin förbannade tvätt för femtioelfte gången. Har sagt till henne tidigare, men hon bryr sig inte. Visst det är väl ok att plocka undan lite efter någon annan nån gång då och då, det är lugnt, men tvättar man efter den här människan så är det alltid så här. Kollar snabbt på tavlan med våra brickor och visst är det hennes tvätt. Men så f-n att jag står där med babywatchen och viker hennes tvätt i stress för att Widar ska vakna. Nä, den här gången rev jag ner skiten och slängde den i korgen där hon hängt ännu mer underkläder.

Sedan svor jag och hängde upp min tvätt på min tvättid.

Nyss kom jag ut för att hämta in min tvätt som då inte torkat trots tre timmar i torkrummet. Vi har världens kassaste förbannade torkrum som är fullständigt meningslöst och som inte förtjänar kallas för torkrum. Inget var ju torrt. Dessutom hade tvätt rivits ner och lagts i rullkorgen och jag anar ju vem fan det är. Så just nu svär jag som f-n över att bo i en förening där det är omöjligt att få tvätten torr, det är anledningen till att folk låter tvätten hänga över natten och över att vissa inte tar hand om sin tvätt. Så nu har jag ägnat tid åt att hitta utrymme att hänga upp allt inne i lägenheten så vad 17 jag skulle ner i tvättstugan begriper jag inte längre.

Det är skumt, jag har aldrig haft problem med tvättstugan förut och då har vi bott på alla möjliga ställen, men här, där alla äger en del i föreningen och bör vilja och respektera allas väl så är det f-n ett helvetes skämt.

Men jag besinnade mig så till vida att jag skrev ett inlägg här och påbörjade en motion om torkskåp till föreningen istället för att skälla ut grannen eller något värre för att inte tala om vad jag vill göra med föreningens styrelse där bland annat min rara sambo sitter...morr. Men nästa gång jag träffar på henne lär jag som den surkärring jag känner mig påpeka att hon kan väl för hel-e ta undan sin tvätt.
Suck, var irriterad redan när jag vaknade....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar