måndag 10 januari 2011

Pappaglädje eller vi som fallit offer för blöjsjukan...

Så här vansinnigt glad blir en pappa över att i veckans reklamblad från ICA läsa att man får köpa storpack blöjor för 89 kr om man handlar för minst 200 kr. Behöver jag skriva att sambon åkte och handlade för över 200 kr senare på kvällen?! Vi är som sagt helt inne i blöjvärlden...

Å andra sidan, har man något val när man har en bebis som kräver ett antal blöjbyten per dag och då blöjorna är tokdyra så får man ju passa på. Matte som gärna ska beräkna saker och ting har vid något tillfälle snabbt räknat ut vad varje blöja kostar så han kan jämföra. Då log jag snett och konstaterade att det nog inte är jag som är tokigast av oss båda...Jag har ingen koll alls på vad en blöja Libero kostar...alt Pampers, jag bara byter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar