lördag 25 september 2010

Babymys

Efter barnmarknaden följde vi med hem till Elisabeth och fick träffa hela familjen inklusive deras lilla nytillskott, en liten underbart fin tjej. Kommer inte ihåg att Widar var så liten, som en liten groda. Helt otroligt vad fort de växer, den här lilla tjejen var dessutom en cm längre än Widar och vägde ett halv kilo mer än Widar när hon föddes. Så skönt att se att alla mådde bra!

Träffade en stolt lillebror och en stolt far också och hann med att fika medan lilltjejen fick mat. Hon är bara 3 dygn, men äter och sover precis som hon ska, det är rätt otroligt. Att klappa henne på huvudet och känna hur otroligt mjuk huden och håret är, alldeles otroligt och det är bara 3,5 mån sedan Widar var så liten. Det är faktiskt ett litet mirakel, det är märkligt hur världen har ordnat det. Men jag har alltid lika svårt att fatta att den lilla bebisen faktiskt har legat i magen, trodde man skulle förstå det bättre när man själv varit gravid, men nope, det är lika oförklarligt varje gång.

Den småskumma bilden skyller jag på Matte samt att jag har en ovana att luta inåt i bilder...sorry.

Lämnade av amningskudden till den ammande mamman vilket var uppskattat och vi fick låna en hoppgunga som Widar ska få pröva. Vi har fått höra både bra och dåligt med hoppgungor, men jag tror ändå att vi testar. Widar älskar att stå upp och försöker röra sig upp och ner, däremot blir han tvärförbannad när vi tvingar honom att ligga på mage. Försöker få honom att det är för hans eget bästa, men han är helt oförstående.

Grattis igen till er goa familj, Elisabeth!

2 kommentarer:

  1. Jag kan säga att det känslan blir bara mer och mer skum för varje år...tänk en stor luns med häng på brallorna och luktar fotsvett....har HAN legat i min mage?????

    SvaraRadera
  2. hm nu skräms du, jag som har svårt för tonårsgrabbar ändå, förstår mig inte på dem, hur 17 ska min lille widar kunna bli så...hu odräglig, slängig...nä tur att det dröjer. Häng på brallorna har han redan, *s*, han e så smal över häcken att byxorna som passar i hans storlek ramla/halkar av höfterna....

    SvaraRadera