söndag 26 september 2010

Kontraster

Grannarna har fest, sedan flera timmar....När de drog i gång i början av kvällen tänkte jag på kontraster. De är ca 20 år äldre än vi och festar loss en lördag ungefär samtidigt som liten börjar skrika....
Det är kontraster det, babyskrik versus lördagsfest...

Nu, fem timmar senare börjar det bli tjatigt, de verkar bara ha två skivor, eller ja kanske tre...5 gånger ikväll har jag hört låten Babylove....8 gånger Ulf Lundell- Ohh lala jag vill ha dig, den sista timmen har Sommarnatt med Snowstorm toppat listan med att spelas om och om igen, det börjar bli lite tjatigt...
Nu är det älska mig för den jag är med Ainbusk singers....

Matte och Widar sover, jag hade somnat till i soffan och Matte väckte mig så jag skulle kunna lägga mig i sängen och nu är det kört, är klarvaken.

Jaha nu är det Oh lala jag vill ha dig, IGEN, fattar ni vad enformigt det här är????

4 kommentarer:

  1. Unna dem det Bea... Snart sitter de på hemmet!

    SvaraRadera
  2. mm och att de lär vara rätt sega idag och ska man dömma av hålligånget i natt så vilar antagligen en och en annan baksmälla i våningen ovanför....

    SvaraRadera
  3. Mouhahhaa... Det är nu du kan ge igen med en gallskrikande Widar :)

    SvaraRadera
  4. ja tanken har slagit mig...*s*

    SvaraRadera