fredag 24 september 2010

Bokmässa och nachos


När Matte kom hem från jobbet idag så gick vi ner på Bokmässan. Vi brukar annars gå lör el sön morgon och följaktligen köa med alla andra. Att gå ett par timmar innan stängning på fre visade sig vara perfekt.

Gott om plats, olika författare som pratade och signerade böcker, ingen kö varken in eller ut. På ett par timmar brände vi fem hundra och kom hem med diverse böcker och tidningar och med tanke på att jag aldrig hinner läsa så lär det räcka hela hösten.
Diverse pocket, en rejäl kokbok och så klart en bok till Widar. Får nog säga att barnböckerna var prisvärda. Att köpa barnböcker i affärerna är ju svindyrt så jag brukar kolla på second hand butikerna. Men på bokmässan kostade många rejäla barnböcker 25-30 kr st.

Har blivit tipsad om Katarina Janoch serie och nu när hon ändå signerade dem så köpte jag de två som finns i pocket, Bedragen och Systerskap. Fick dem signerade och tänkte precis som förra året att någon gång ska jag också stå här och signera böcker. Jag ska bara få klart  mina skriverier. Älskar att gå runt på mässan och se den ena författaren efter den andre, höra dem prata om sina böcker och få en massa inspiration.

Älskar böcker och jag minns fortfarande i ettan hur jag knäckte gåtan med att läsa. Hade en bok om en ponny Trolle och när jag kom på hur jag skulle läsa den så läste jag den högt för mamma flera gånger och för syrran och lillebrorsan. Jag var så stolt. Sedan dess har jag läst och läst och livet skulle vara rätt kasst om jag inte kunde läsa. På mellanstadiet och högstadiet brukade jag låna så många böcker man fick och gärna läsa flera böcker på en gång.


Så Widar ska få lära sig läsa så fort han kan så han inte missar nåt =) och vi börjar med bokmässan! Han sov en del av mässan, men sedan var han uppe och fick så klart en massa uppmärksamhet *s*
Folk som pratar om hundtricket borde definitivt testa babytricket!

Till slut var vi allafall klara och drog hem och Matte fixade sin goa nachotallrik fast på plåt istället. Mumsade i mig för mycket, men så får det vara. Har gått en massa idag och varit grymt nyttig förutom nachoskäket....

Imorgon blir det barnmarknad, men vi är överens om att Widar stannar hos oss och att det enda vi jagar är barnsaker!

3 kommentarer:

  1. Är Widar glad på bilden? Vad önskar du för barnböcker till Widar?

    SvaraRadera
  2. jahan fick en skrattattack, dålig bild jag vet men han vänder bort huvudet så fort man drar fram kameran. Just nu el ett tag framåt är det stora bilder med klara färger och gärna olika material som han kan känna på. Ska vara bra för dem sägs det.

    SvaraRadera
  3. Ah, jag tänkte mer om det var några särskilda barnböcker, typ barbapappa nalle puh, bröderna grimm eller whatever..

    SvaraRadera