söndag 19 september 2010

Ursäkta mig men...

vad smörar Kristian Luuk med Jimme Åkesson från SD för? Erbjuder macka, klappar på axeln osv, vad sjutton sysslar svt med? Jag mår illa....Klart Jimmie Åkesson måste få yttra sig som alla andra, men man behöver väl inte gulla med honom?????!

Det är första gången ett främlingsfientligt parti kommer in i Sveriges riksdag, ja i Sverige....Missade folk att läsa igenom vad SD står för??? Vad är det frågan om? Nog för att det finns missnöje med dagens politik och partier, men att rösta för något som står för det SD står för är obegripligt. Sverige som ska vara ett land där alla har lika värde, nu slås det sönder. Jag trodde inte att detta skulle ske...ett rasistiskt högerparti....i ett demokratiskt land på 2010 talet....

Just nu sitter Jimmie Åkesson och säger att han ska etablera kontakt  och förhandla med de andra partierna, jag hoppas vid min gud att de rödgröna och alliansen hanterar detta och utesluter SD ur alla beslut. Det Sverige jag vaknar upp till imorgon är inte samma Sverige som idag, det är ett kallare, människoovänligare Sverige och det är sorgligt, så sorgligt.

4 kommentarer:

  1. ja va fan håller luuk på med?
    var ju rent förnedrande mot ohly dessutom..usch!

    jag är inte sååå förvånad egentligen att det blivit som det blivit..men det känns sjukt obehagligt.

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas du vill komma till Skåne, även om det är här som SD är som störst.. I Ystad fick SD ytterliggare mandat..

    SvaraRadera
  3. Jag tror Luuk var påtänd. På riktigt alltså. Han irrade omkring som en skållad råtta hela kvällen. Var han inte påtänd hade han nog nallat lite av valvakevinet.

    SvaraRadera
  4. ja nåt fel var det på Luuk i allafall, har tidigare tyckt att han var helt ok, men gissa om han föll igår.
    i göteborg fick sd också en del mandat caroline, helt läskigt, men visst vill jag komma till ystad. Alla ystadbor tillhör ju tack och lov inte det här vansinnet.

    SvaraRadera