tisdag 28 september 2010

Växjö en höstdag

Tidig dimmig morgon
Åkte ner i morse till Växjö för lite kompissnack och nya kunskaper. Åkte i mörker och kom hem för en stund sedan i mörker. Hösten är verkligen här när man kommer och går i mörker. Jag hatar det. Det är ok med mörker när man sitter inne under en filt och dricker thé, det är inte ok när man måste vara ute i det och det blåser och är kallt och klockan är tidigt tidigt eller sent, sent.

Men det var schysst att vara iväg en dag och göra något annat och för en stund, eller ja flera timmar höra sina tankar utan att hela tiden vara på G i avvaktan på Widar. Jag har hunnit läsa lite, lyssna på ljudbok och ha en del intressanta diskussioner på vägen hem. Men det känns att vara borta från Widar, stundtals känns det oerhört starkt, att jag bara vill åka hem till honom fast jag har kul också.
Sjö i Evedal, Växjö

Har tom shoppat ett par saker till mig själv, det ni, och bild kommer senare eller imorgon! Nu ska jag dricka thé med Matte och kolla på House medan Widar sover en stund till. När han vaknar för mat ska jag krama honom länge, har saknat honom så.




2 kommentarer:

  1. Åh, vilken fin bild på dig, Bea!
    Du ser verkligen toppenfräsch ut!

    SvaraRadera
  2. oj tack mahlin, kan säga att skenet bedrar, men det värmer likväl! ha det gott!

    SvaraRadera