tisdag 21 september 2010

Bacillusker på G

Visst är det så, höstbasillusker håller på att inta ens liv. Huvudet värker, tröttheten är enorm och halsen är tjock och öm...troligen kryper kroppstemperaturen uppför också som det känns. Förbenat också, skulle ju ta tåget i eftermiddag till en kompis tillsammans med Widar...nu ser det ut som jag får göra det nästa vecka eller så. Hon är också barnledig så det borde gå snart igen.

Konstig morgon, kollar ut genom köksfönstret och då svävar en släpkärra fylld med ved förbi utanför....japp svävandes, hängande i kedjor....helskumt, föreställ er titta ut och så svävar släpkärran förbi. Fattar inte varför, men så var det. Svor över att släpkärran hann ner på marken innan jag fick fram kameran.

Nästa konstighet hände efter att jag matat Widar, gick ut med flaskan i köket och hör hur Widar börjar gallskrika. Lite konstigt för det brukar inte ske direkt efter maten. Går in till honom och då ligger han så här:
Inte det smartaste här i världen....Han har fått tag i lilla handduken som låg brevid honom och lagt den över huvudet och sedan inte fattat att han måste ta bort den....
Detta gallskrik....tystnar dock förvånat när jag lyfter bort handduken. Han gör så med gosefilten ibland, men då brukar han ju dra bort den igen... Kan tillägga att bilden kom till först när han gjorde om det...

Nu är ordningen återställd och vi ska fixa dagen med förhoppning om att Widar inte blir sjuk dessutom, men det är väl kört trots handspriten....

4 kommentarer:

  1. köp hem koksaltlösning till näsan som en back up - hos oss slog det såklart till nattetid och det räddade Aramis näsa och min sömn :)

    SvaraRadera
  2. tack, har laddat koksaltlösning och alvedon...synd bara att jag glömde halstabletter till mig själv....

    SvaraRadera
  3. KÄnns bra att veta att du inte lät Widar ligga och gallskrika medan du fiskade fram kameran.

    SvaraRadera
  4. visst gör det och dessutom när han gjorde om det skrattade han bara...tossig liten kille

    SvaraRadera