lördag 18 september 2010

Haga mm

Kom iväg till Haga med hjälp av spårvagnen och naturligtvis var det gamla vagnar, men Matte var ju med så då löste det sig bra ändå. Fick således inga utbrott och det var väl bra =)

Nere i Haga förstod jag att Bondens marknad innebar lite ekologiska grönsaker och potatis på lilla torget i Haga. Trevligt för all del, men jag var sugen på något mer.

Men det är alltid mysigt i Haga så vi strosade runt, kollade på folk och lät Widar sova när han väl somnat. Vi var även förbi Villervallas outlet på Husargatan och där var det svårt att låta bli att handla.

Med 50% på allt så kom jag hem med diverse plagg i större storlekar till Widar. Visar imorgon då påsen ligger kvar under vagnen  i cykelförrådet. Gillar Villervallas kläder, men i nypris är de ofta ganska dyra, i allafall tycker jag det.

När vi var klara i Haga strosade vi vidare på Vasagatan och hamnade på ett ekologiskt cafe vid konsum på avenyn. Har gått förbi flera gånger innan men inte tänkt på att de kan ha ok käk. Faktum var att det var bra käk, allt ekologiskt och inte dyrare än någon annanstans när det gäller cafe. Vi åt varsin varm macka, surdegsbröd med mozzarella och annat gott =) Njöt av solen och infravärmen och att det var relativt lugnt.

Vi gick vidare upp till Götaplatsen och kollade på de rödgrönas        valspurt. Mikael Wiehe spelade och det bjöds på fika. Fullt med människor och Mona Sahlin, Maria Wetterstrand och Lars Ohly talade. Vi kollade bara en stund innan vi gick vidare till Telia och försökte få koll på vilket kontantkort jag ska ha till telefonen. Tror vi hittade något bra. Är ju milt sagt en djungel....

Nu började det bli dags för Widar att käka så det var bara att leta upp ett ställe där vi kunde vara. Hamnade på Piece of cake i Arkaden. Har aldrig fikat där innan, men eftersom de inte rynkade på näsan när man rullade fram vagnen, slet upp nappflaska mm så kommer jag nog sätta mig där igen. Dessutom var det förhållandevis lugnt och det är inte fel när man kommer med en liten bebis. Sen var det dags att möta Linda för kvällsaktiviteter och Matte gick hem med Widar.

3 kommentarer:

  1. Men halllå?? Hur söt får den där ungen vara?? Har ni ingen gräns eller nåt? :D

    SvaraRadera
  2. nä han är sötast och jag är inte alls partisk...*s*

    SvaraRadera
  3. Hoppas jag får en bebbe som kan konkurrera en liten smula!!

    SvaraRadera