tisdag 21 september 2010

Kanelpyjamas mm

Idag har vi inte åstakommit mycket....avbokade tåg till kompisen, gick en kort promenad till Willys för att införskaffa ersättning till bebisen, blir inte lugnt om man skulle glömma en sådan sak, matat, busat, vilat, liten har sovit, skrikit, jollrat och skrattat, intagit alvedon, c-vitamin och snart blir det lite glass. Hittade Big pack Ischoklad på Willys, älskade den när jag var yngre, säkert tio år sedan jag åt det sist så jag hoppas den är god fortfarande eller om jag borde köpt Ben&Jerry cookie dough....

Ikväll blev det till att plocka fram nya kanelbullepyjamasen från Lindex som jag älskar, Widar verkar inte lika imponerad. Alla andra (pyjamasar alltså) har råkat ut för små missöden så det var bara att ladda en tvättmaskin och halvt utmattad sjunka ner i soffan medan Widar busar i gymmet. Snart kommer han vilja stå upp så då får man vara beredd annars blir han upprörd.

Har dock underhållit mig med att boka in en babyfri helg i skåne och lite annat bus under hösten! Teater, träffa syrran och hennes småttingar, Widar ska med förståss mm.

När vi var ute tidigare så njöt vi båda två i solen, även om vinden är höstkall. Ligger fullt med gul/brun/oranga löv överallt. Vad fort allt gick....Nu är det bara allt mörker som ligger framför oss...Men Widar livar upp det hela och om drygt en månad är det dags för namncermoni dessutom!

2 kommentarer:

  1. Wohoo!! Jag jublar och hjular!! :D

    SvaraRadera
  2. jag med fast lite lugnare så jag inte sträcker mig eller går av på mitten....längtar

    SvaraRadera