måndag 20 september 2010

Måndagen som gick

Regnet har öst ner, kanske himlens sätt att visa sin sorg över de politiska tilltagen som vi måste leva med. Massor av människor stod upp mot rasismen idag, himla bra gjort. Jag hade helt missat uppmaningen på facebook annars hade vi också varit på järntorget och demonstrerat!! flera-tusen-i-sorgemarsch-mot-rasism

Vi höll oss istället mest inne, jag med halsont och huvudvärk, bebis ömsom glad ömsom kinkig och med dålig sömn. Framåt kvällen släpade Matte ut oss till Ikea och det blev några små inköp, mest saker till Widar, hakklapp, skedar, trasor osv.
Sånt man aldrig brytt sig om att handla tidigare. Kollade även på glas och en lampa, men behöver fundera lite. Widar träffade på en kompis som tyvärr inte fick följa med hem den här gången.

Matte ska iväg och jobba några dagar och jag och Widar ska iväg till en kompis. Ska bli mysigt! Bara hoppas att jag inte känner mig sämre imorgon, har vräkt i mig vatten, vitaminer och en och annan värktablett. Hoppas på att om jag bara inbillar mig att jag är frisk så är det ok. Vill för allt i världen inte att Widar ska bli sjuk.... Vore ju lagom lyckat, en astrött mamma och en sjuk bebis...nä hoppas det dröjer ett tag till! Matte den lyckosten blir sällan sjuk, jag har perioder då allt tycks drabba mig....Hoppas Widar ärvt Mattes immunförsvar!

Ja, har på det hela varit en lugn måndag även om man blir ledsen av att SD tagits sig in i riksdagen och att alliansen kommer fortsätta att styra. Det var inte det Sverige jag ville vakna upp till eller gå och lägga mig till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar