onsdag 1 september 2010

15 veckor sedan

Idag är det 12 veckor sedan Widar föddes, detta lilla knytt. Mitt lilla knytt! Tänk vad lite jag visste innan!
Hittade en av gravidbilderna som jag betalade för i samband med en gravidfotografering i vecka 37, alltså 15 veckor sedan. Det var tungt som 17 och foglossningen var ett smärre helvete men att den var så illa fattade jag inte riktigt förren den försvann och jag upptäckte hur det var att gå utan att varje steg gjorde sjukt ont. Hade foglossning från v 23 och på slutet var det ohyggligt. Men det syns inte här:
fotograf Inga-Lisa Lundqvist Adler
Strax efter att bilderna togs började jag må sämre men föga fattade jag att det var havandeskapsförgiftningen som började göra sig påmind. Det tog lite tid innan jag blev dålig också, smygande saker det där. Hm ser rätt stor ut på bilden, gick upp drygt 13 kg medan jag väntade Widar och idag är nästan allt borta. Otroligt. Synd bara att magen inte fräschat till sig än...men de säger att det kommer, tycker den känns hur fläbbig som helst trots att vikten hyfsat till sig.

Jag och Widar 9 juni kring sju på kvällen, Widar föddes kl 18.26
Jag var helt slut efter att han fötts. Ingen vidare förlossning, men det gick trots allt och trots min grymma rädsla för det här. Han var 50 cm lång och vägde 3145 kg. Helt vanligt alltså trots att barnmorskan mumlat om att jag skulle få en stor bebis vid de sista kontrollerna. Tack för det, blev ju inte mindre rädd av det kan jag säga.

2 kommentarer:

  1. ja nu har den lilla blivit ca 64 cm och väger ca 5,6kg så det har hänt lite...

    Matte

    SvaraRadera
  2. ja det har det verkligen och jag saknar er massor men imorgon är jag hemma som vanligt igen!!!

    SvaraRadera