onsdag 1 september 2010

1:a september

Första dagen på första höstmånaden och när man tittar ut över Helgasjön vid Evedal så ligger dimman som ett tjockt täcke över allt. Det är vackert och lite ledsamt. Hösten kan ju vara så fin eller otäck bereonde på vädret. Lite sorgligt att sommaren redan är över och att jag liksom inte vet vart den tog vägen. Vi har haft så fullt upp med Widar att allt bara flöt ihop till något tillstånd av varande.

Har iallafall sovit ok, onekligen mycket begärt att tro att jag skulle sova en massa men det blev ok iallafall. Är lite låg och har fått pilla i mig ipren på grund av att kroppen sparkat igång månadseländet. Ont, svullen, låg, ska man dras med det varje månad igen suck. Hade ju nästan glömt bort hur det var...Har ju sluppit det i ett år, men kroppen drog igång det redan 6 veckor efter att Widar fötts.  Fattar inte varför man som tjej ska dras med det...Jaja vet att det innebär att kroppen funkar.

Snart blir det frukost och sen blir det bus med goa människor, bland annat utflykt till Kosta, glasutställning och middag! Känns helt ok samtidigt som en del av mig vill åka hem till Widar nu!

Ser i tidningen att Sverigedemokraterna enligt någon undersökning är större än kristdemokraterna. Jag gillar inte KD, men att SD är större än KD verkar ju helt vansinnigt. Vad tänker folk med, inte 17 kan man väl vilja att SD ska börja styra i Sverige. Läs för jösse namn vad de tycker om olika saker så inser man att man vill inte ha dem i politiken överhuvudtaget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar